Vil Danmark tabe kampen om tøj på nettet?

Posted by in Uncategorized on Apr 17, 2017

E-handlen er vejen frem. Hvordan det ser ud om 10 år, kan ingen spå om. Hvor uhyggeligt det end er, så er det sandheden. Vi ved ikke om, der vil lande droner i din baghave 30minutter efter du har bestilt et par bukser. Alt dette er muligt. Hvornår det sker er uvist. Nogle mener snart, andre siger 30 år. Ikke desto mindre er alle enige om, at det er den vej det går. Danmark skal være forberedt. De selvstændige, der sælger modetøj på nettet, skal være udrustet til at tage imod den konkurrence der kommer fra giganter som Zalando og Boozt.com.

Menneskerne bag webshops skal have hjælp. Amazon kæmper sig frem. Hvis det går efter planer, så vil Amazon bliver større og større – det er deres mål. Danske politikkere skal tage stilling, nu. Det skal være fordelagtigt. Allerede nu kan du få gratis fragt, hvis du bestiller via Amazon.de. Så amazon nærmer sig. Langsomt vinder de. 

FDIH’s kamp mod og med e-handel

FDIH er en dansk organisation, der vil give de bedste forhold for dansk e-handel. Ikke for forbrugerne, men dem, der sender varen ud. De er talerøret den selvstændige har. Langsomt vinder de også terræn. Desværre ikke hurtigt nok. Men giv ikke dem skylden. De gør alt hvad de kan. Bedre organisation kan vi ikke få. Årsagen til, at det går så langsomt, er, politkerne er langsommere end udvikling

Forandring kan vi ikke stoppe eller sætte farten ned på. Politikkere er langsomme, fordi der er så meget bureaukrati, de skal igennem, inden de kan indføre fordelagtige forhold.

3 ting, der vil fremme e-handlen

Vi giver her vores bud på, hvad der kan gøres. Det er ideer, FDIH kan bruge men bestemt også på højere plan, nemlig mændene bag det hele, politikkerne.
1. Bedre eksport muligheder.
2. Uddannelse af ejere

Eksport til Kina eksplodere, men det er efterhånden for sent at komme med på toget. Det buldrer derudaf. Større danske virksomheder har set muligheden, desværre er de små efterladt på stationen. De kommer ikke med. Nemmere eksport vil gøre, at selvstændige hurtigere kan åbne i udlandet og derfor nå toget.

Det vigtigste for forbrugerne, når de køber på nettet, er ikke prisen. Trygheden er derimod i fokus. Uden den, vil de ikke handle på nettet. Troværdighed har Zalando, fordi de har TV-reklamer og et brand. Hvis vi bedre kunne uddanne dem, der vil være selvstændige, tilbyde dem kurser og undervisning, så de ved, hvad de skulle gøre, kunne de nemmere modstå konkurrencen.

Så, her er opråbet til både dig, kære læser. Hvis du er selvstændig, deltag i debatten om bedre forhold for dansk e-handlere.

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *